O mnie

Moje zdjęcie
Warszawa, Mazowsze, Poland
Po prostu jestem.

wtorek, 28 lutego 2012

Oszczędnie i funkcjonalnie

Warszawa, Ochota - 2012.02.22

Już jutro (29.02) w Warszawie wielki sprawdzian służb miejskich. Oficjalne sportowe otwarcie Stadionu Narodowego - towarzyski mecz piłki nożnej Polska - Portugalia. Oczywiście na pierwszy ogień pójdą wszystkie rodzaje komunikacji miejskiej. Oj, będzie się działo. Zarząd Transportu Miejskiego informuje o zmianach, które zostaną wprowadzone w kursowaniu autobusów, tramwajów, metra. Niektóre linie zostaną wycofane, niektóre będą miały zmienione trasy, uruchomione zostaną linie dodatkowe - wszystko to można przeczytać na stronie ZTM
Oczywiście w takiej sytuacji potrzebne jest zwiększenie ilości Instruktorów Nadzoru Ruchu oraz zapewnienie im możliwości szybkiego przemieszczania się po mieście. Zarząd Transportu Miejskiego już w grudniu zeszłego roku podjął odpowiednie przygotowania do zabezpieczania tego typu imprez w związku ze zbliżającym się EURO 2012. Tu można o tym dowiedzieć się dokładnie.
Jednak to nie wszystko. Oprócz inwestycji wymienionych pod powyższym linkiem ZTM postanowił wprowadzić pojazdy oszczędne, funkcjonalne i na dodatek ekologiczne. Podejrzewam, że nie wymieniono tych pojazdów w oficjalnym komunikacie ponieważ ma to być "as w rękawie". Kiedy okaże się, że środki łączności radiowej zawiodły, radiowozy ZTM nie mogą "przebić się" przez zakorkowane ulice, wtedy pozostanie już tylko jedno.
Na terenie Szpitala Klinicznego Dzieciątka Jezus, przypadkowo natrafiłem na jeden z takich pojazdów.


Jak widać, w ramach oszczędności nawet logo pozostawiono stare.

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie nie miał ostatnio zbyt dobrej "prasy". A to zmiany nazw przystanków i pętli, a to zmiany tras linii komunikacyjnych (każda taka zmiana to koszty). W tym jednak przypadku myślę, że można ZTM pochwalić. Jak już wcześniej pisałem - tanio, funkcjonalnie, ekologicznie.
Ponadto ZTM wprowadziło pogotowie biletowe. I w tym przypadku również będzie można wykorzystać te pojazdy.
Oglądający zdjęcia mogą mieć zastrzeżenia z powodu braku "kogutów" i donośnego sygnału dźwiękowego. Nie jest to jednak żaden problem. "Koguta" można zamocować na kasku prowadzącego pojazd a sygnał dźwiękowy, prowadzący może generować we własnym zakresie.

10 komentarzy:

  1. Widzę ultranowoczesne wyważenie pojazdu za pomocą ultralekkiego kosza przedniego wraz ze stosownym balastem. ZTM potrafi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Służby nadzoru ruchu (NR TW, NR ZTM) zaczynają instalować w swoich radiowozach radary. Taki koszyk zapewnia szeroką gamę możliwości montażu różnego rodzaju oprzyrządowania. Równie dobrze INR może w nim wozić torbę z drugim śniadaniem i termosem z kawą lub herbatą. Po zamontowaniu odpowiedniego fotelika (lub innego dodatku) w części tylnej, zwiększają się możliwości transportowe.

      Usuń
  2. "ZTM postanowił wprowadzić pojazdy oszczędne, funkcjonalne i na dodatek ekologiczne" - przez chwilę pomyślałem o wozach drabiniastych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wozy drabiniaste z racji swoich gabarytów nie byłyby funkcjonalne na zatłoczonych ulicach. :-)

      Usuń
  3. ...ile benzyki na setkę spala ? heheh! Dobre !!! super temat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile spali i czego, zależy tylko i wyłącznie od prowadzącego. Ale się rymnęło. :-)

      Usuń
  4. Od razu widać, że to pojazd "urzędowy" (a może nawet "użędowy"?) - cały czerwony. Ale mandacior za brak świateł...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne pojazd jest w fazie testów. Wszystkie niedociągnięcia, które wyjdą "w praniu", będą uzupełniane. :-)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Tył i boki. Przód leci w ciemno. Na koszyczku nic nie było.

      Usuń