O mnie

Moje zdjęcie
Warszawa, Mazowsze, Poland
Po prostu jestem.

piątek, 30 lipca 2010

Nocne szyn spawanie

Warszawa, Praga Południe, Kamionek, Al. Zieleniecka - 2010.03.27

Wagon techniczno-gospodarczy S-9 na bazie wagonu typu K.
Budowę wagonów K, rozpoczęto w 1939 roku w dwóch przedsiębiorstwach: Wspólnota Interesów w Katowicach oraz Fabryka Wagonów w Gdańsku (Danziger Waggonfabrik). Wszystkie miały trafić do Warszawy. W momencie wybuchu II WŚ, wagony te nie były jeszcze w pełni ukończone. Zostały przejęte przez władze okupacyjne i skierowane do Berlina, gdzie otrzymały oznaczenie TF40. Po zakończeniu wojny, w ramach rewindykacji, wszystkie ocalałe wagony K powróciły do Warszawy. Ze względu na swoją historię są też nazywane "Berlinkami".




9 komentarzy:

  1. Super są te nocne tramwajowe ujęcia - bardzo mi się podobają. Mają niesamowity klimat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś jest w tych staruszkach, że je lubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wolę stare autobusy bardziej niż tramwaje i ogólnie jakieś... jak dla mnie "złomy na torach". Zgodzę się z Marcinem - całkiem przyjemne zdjęcia nocne.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Marcin: Dzięki.

    @lavinka: No bo jak można ich nie lubić :-) .

    @Robert: Oj, bo się pogniewamy :-) . Tramwaje, to mój "konik". I będzie tu o nich stosunkowo dużo. Dzięki za ocenę zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  5. kurde, jaki klimatyczny ten wagonik :)

    Pozdrawiam
    spawanie Wrocław

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne te tramwaje. Wszystkie stare rzeczy czy urządzenia mają swój klimat, którego nie mają nowoczesne, zimne przedmioty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne są te zdjęcia, bardzo fajny efekt. Podobają mi się takie nawiązania do starych przedmiotów. Dobry efekt robią szyny na tej ostatniej fotografii.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może napiszesz jak spawać tory czy jest to jakaś inne metoda niż takie zwykłe spawanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A cóż ja mogę wiedzieć więcej o spawaniu niż wie o nim "migomat" :-).

      Usuń